Suksess med nytt boligkonsept for førstegangskjøpere
Bedriften har gradvis utviklet seg i nesten 40 år. Med over 60 ansatte og kontorer over store deler av Innlandet og på Romerike, satser Norbohus på nyboligbygging og hytter gjennom datterselskapet Saltdalshytta Innlandet.
Hovedkontoret deres er lokalisert på Gjøvik.
Et av deres nyeste boligkonsepter, LILLO, har sørget for at førstegangskjøpere i regionen har fått en god mulighet til å kjøpe seg en helt ny bolig.
Konseptet har fått navnet sitt fordi det er en variant av ordet «liten» eller «lille», og dels fordi Lillo er et lite sted i Østre Toten kommune.
Boligen er et tilsvar på prisstigningene og uforutsigbarhetene som er i dagens boligmarked. En kostnads- og arealeffektiv bolig utviklet for at flere skal ha råd til bygge nytt.
Konseptet bygger på å utnytte bruksarealet maksimalt, men likevel besørge de kvalitetene som kreves for å bo komfortabelt.
Boligen har også falt i smak hos andre kjøpegrupper og er nå selskapets mest populære uavhengig av aldersgruppe.